Doa

salamualaik'

"Yang penting bagiku bukanlah doaku dikabulkan, akan tetapi keinginanku utk trus berdoa" (Umar al-Khattab)

agak tersentuh bila terbaca kata2 beliau ini... kdg terfikir bahawa kita ni bodoh...

kta terlalu memikirkan apa yg kta suke tanpa memikirkan apa yg lebih Allah suke...
kdg2 kta terlalu pk pasal pahala... syurga neraka... sampai terlupa hal yg lebih besar...
apa pun biarlah... malas r ckp byk2... sama2 reflect sendiri...

anyway,

terdetik sesuatu... org slalu menyebut... berdampinglah dgn org baik2 dan jauhi yg jahat2... moga kita trikut org itu...
aku sgt menentang kata2 ini... aku duk kawan ngan nik arif x jadi baik pun...
still sama jer bengong... tringat buat benda bengong kat umah...

pada suatu pg tu... aku hantar kwn aku ke skolah memandu (ngan moto)... on da way kami pulang... layan angin r...

dihadapan ada 2 org awek ni (buget cun) duk tgok kt kami... trase hensem dowh ble awek pandang...

sampai jer dkat ngan diorang... aku pun laung... "Haa, rogol dio!!!"

hahak toloo kan...

masih bangang kan? adoi... apa laa nk ckp kat Allah nt pasal hal nih...

apapun, apa yg nk di stresskan kat cini ialah perkara lebih utama yg kta lupa...

iaitu utk berdampingan dgn Allah dlm setiap waktu kta... insyaAllah dpt serba sedikit mengubah hidup kta...

maknanya aku x kamcing lagi la ngan Allah nih... aiyoo...

dan utk itu...

sgt suke lagu nih... kdg2 bleh sebak tym main lagu nih...
liriknya cukup menyentuh...

video
kalo dalam ultimate-guitar.com xde solonya... InsyaAllah yg bawah ni btul...
aku bknmya expert sgt bab2 solo nih...
utk chord... cari jer dlm ultimate-guitar.com tu...



xdibenarkan mempublishkan druangan lain kecuali dgn men"credit"kan blog ini...
'akuxredha'

akhir kata... slamat mencube... Azhar, make sure anda cube...

salamuaik'

owh... jap2... aku pun suke lagu nih... CahayaMu oleh Ungu... liriknya pun best...

nt mesti ade anonymous yg x suke ngan post nih...

Sebak...

kdg2 trase sebak mendgr lagu ini... ost munajat cinta...

Takkan Berpaling DariMu oleh Rossa...

kala malam
bersihkan wajahnya dari bintang-bintang
dan mulai turun setetes air langit
dari tubuhnya

tanpa sadar
nikmatnya alam karena kuasaMu
yang takkan habis sampai di akhir waktu
perjalanan ini

terima kasihku padaMu Tuhanku
tak mungkin dapat terlukis oleh kata-kata
hanya diriMu yang tahu
besar rasa cintaku padaMu

oh Tuhan

anugerahMu tak pernah berhenti
selalu datang kepadaku Tuhan semesta alam
dan satu janjiku
takkan berpaling dariMu

(terima kasihku) ya Allah
(padaMu Tuhanku) anugerahMu(anugerahMu)

Engkau sisihkan semua aral melintang di hadapanku
dan buat terang seluruh jalan hidup ’tuk melangkah

huuuuu…..huuuuu…..

tertunggak...

xsempat nk update ape yg berlaku... sibuk... bz...

berkenaan buku...

HULAGU KHAN

dari buku ni dpt lihat betapa lemahnya seorang pemimpin yg beratkan dunia... Musta'shimBillah...

boleh ambik iktibar ttg apa yg berlaku d sekitar kite...

sanggup pemimpin ini gadaikan rakyat utk keselamtan diri... gunakan wanita utk mengelakkan diri diancam hukagu khan...

yg ni tajuk pun dah lupe.. erm... dah lupe kandungan nyer jugak... tym tu baca pun juz skali imbas...
x hadam btul2...


anyway ni buku dari ustaz zul...

buku ni perlukan guru utk blaja... tu yg ana just imbas biasa2 jer...







HUBUNGAN TASAWUF DAN SUNNAH
buku ni sgt2 bermanfaat... sempat habiskan semasa di baitul qurra'... xdijual d pasaran...

hanya dimiliki oleh mereka yg pernah pergi perbentangan tasawuf ulama' malaysia... so terjumpa buku nih dlm almari dlm surau tuh...

ade berkaitan dgn 3 sendi agama yg saling berpautan...

diantara tiga itu kalo x de dlm seseorang yg menuju Allah (salik)... maka dia akan kecundang

silap2 boleh jadi zindiq...

sekarang sedang baca ASMA ULHUSNA OLEH TUAN GURU... buku yg sgt bermanfaat... stakat nih yg ana baaca... bila dgr lagu asma ulhusna... di setiap nama tuh... mmg trase sesuatu... mmg buku nih ade roh...

contoh alJabbar (YG MAHA GAGAH).... setiap manusia akan dihadapkan kpd Allah... ketika para nabi dihadapkan... (petama nabi nuh, musa, isa... xbrape igt sequencenya)

para anbia' ini dtg dlm keadaan terketar2 dihadapan Allah kerna takutnya...

bayangkan kita manusia yg berlumur dosa... nabi2 yg maksum pun terketar2, kita sejauh mana
n nih...

Moto baru!!!
Cun Kan???







no plate: PM 9525...

Perdana Menteri kowt....





aku suka video ini...

tp xdpt nak download... (lain kali je la download)

tajuk Surgamu... kami jam dpn rumah alee bawang

alhamdulillah... ade lah berjaya buat diorang ubah jenis lagu yg slalu diorang dgr... alhamdulillah...
baru td berjaya menarik perhatian mereka utk dgr crita mengenai Nibiru...

minta doa sahbat2 supaya Allah trunkan rahmat utk perubahan yg lebih byk...

lastly...

minta sahabat2 yg pernah into guitars...
ana bercadanglah nk buat satu blog utk chord n note2 lagu nasyid moden. kalo nk cari dlm ultimate guitar susah. kdg2 xde langsung...
ana ade wat lah 2 3 kord lagu semasa cuti nih... minta kalo sahabat2 ade pernah cari kord or note lagu nasyid utk dikongsikan bersama... hntr kat ana yer i1irv@yahoo.com...nt ana nk publish...

rasenyer byk lgi nk crite tp... x terkeluar idea... till next tym lah...

Salamualaik'...

owh baru tringat...

berkenaan tahun baru... tuan guru slalu menyebut... setiap tahun mengenai meraikan tahun baru...

Allahummainni asbahtu min kafi nikmatin wa afiatin wa sitrin faatimma alayyanikmataka waafiatakan wasitraka fiddunia wal akhirah...

perayaan seorang muslin bukan pada setiap tahun... tetapi setiap hari... kerana apa... kerana kita diberikan peluang oleh Alah swt utk trus menghembuskan nyawa dipagi yg baru... maka doa diatas adalah suatu yg amat penting... bgun je... lafaz... kerana tiada perkara lain yg perlu kita dtg kan pada pgi hari selain dari nikmat kehidupan yg Allah telah berikan... "islam mengajar perayaan di setiap pagi..."

xbyk la isi nk cakap...

xpelah... moga bermanfaat...


owh2... idea dtg lagi...
skrang nih sgt suka ngan cita soleha n munjah cinta...

humaira dalam munajah cinta tu cun bangat...

ok dah habis kowt...