Salam utk Bulan

alHamdulillah... bersyukur kita ke hadrat ilahi kerana limpah dan kurniaanNya...

mgkn post kali ini x berilmiah seperti biasa... hanya sekadar cerita...

slepas kepulanganku dari kelas Geotechnical Engineering... pergi lah aku kuar utk isi minyak moto...

seberangkatan itu, selamatlah sampai ke bilik... akibat terdpt waktu free (boleh kata waktu2 yg sukar utk dapati... jadi ku bukak la si email utk mencari kerja... owh... xde org nk bg kerja... duduk je 2 3 mint dpn laptop...

berbunyilah ringtone mario bros... maka dptlah kerja... xcukup satu kerja... dtg satu lagi pula...
so, mula lah kerja ku... cek buku tu, revise buku nih utk cari source...

sedang2 mencari source terkilas pandangan pada status Arif... "Demam~"

tepat jam 7 pm... tergerak hati utk bergerak awal ke masjid... maka bersiap lah aku utk ke masjid...

masa on the way, visit la sahabatku ini...
sedikit khabar dari beliau... "dah ok la ckit hari ini.... smlm mmg teruk"
berbual around 5 minit...

terus aku ke masjid... sesampai ke masjid... eh... trasse nk main ngan ikan la plak... bg la si ikan makan... dah bosan tgok ikan2 ni duk bukak mulut... menujulah aku ke dewan utma masjid anNur...
ketika masuk ke masjid... mata ku memandang ke arah jam yg kira tinggal 2 minit sebelum Maghrib...

setelah itu aku mendudukkan diri di penjuru luar hdpan masjid...
ternanti-nanti utk masuk Magrib...

pemandangan ptg itu cukup menenangkan hati... disaat aku terleka dgnnya...
lantunan azan Ust Zuriat menyedarkanku dari imaginasiku...


"Allahu Akhbar Allahu Akhbar!!!"

terus air mataku mengalir membasahi pipi... Ya Allah, Kau temukan aku sekali lagi dgn bulan yg dipenuhi keberkatan... sungguh, aku adalah antara org2 yg mendpt rahmat... alhamdulillah... air mata trus mengalir tanpa henti... trus, bersujudlah dahiku ini mengucapkan setinggi2 kesyukuran kerana diberikan satu lagi peluang utk bermadrasah ramadhan...

alhamdulillah...

Sabar = Saba = Sabau = Sabaq

إن الله مع الصابرين

"Sesungguhnya Allah Bersama-sama Dengan Orang Yang Sabar"

BismillahirRahmanirRahim

mendengar sebuah tazkirah yg cukup menarik ketika rehlah... ketika tazkirah... byk sangat perkara yg timbul di kepala...

jelas aku bknlah antara org2 berdamping dgn Allah... aku bkn seorang yg penyabar...

tym cuti ajar anak sedara ngaji al-Quran... cepat sgt naik marah dgn die bile die x fokus... sedang aku pun kadang2 terleka ketika usrah... sehingga miss certain things...

bile aku marah... xtau la ape nk jadi...
bersabar... setiap kali teringat ttg sabar ini... aku merasa sgt sedih dgn diri aku...

kerana apa...


kerana




"Allah telah lama bersabar dgn diriku"